Coca-Cola, Coca-Cola light og Coca-Cola zero samles under et brand for at skabe en fælles identitet og markedsføring og gøre det let for forbrugerne at træffe personlige valg. For at sætte ekstra fokus på personlige valg lanceres ’Choose Happiness’ i hele Europa. I Danmark er kampagnen bygget op om valg, som påvirker vores hverdag. Opfordringen fra Coca-Cola er klar: Vælg lykken til!

Man skulle næsten tro at Coca-Cola have hørt valgtrommernes rumlen i Danmark. I hvert fald lancerer virksomheden i dag en stort anlagt kampagne, der handler om valg. Dog ikke politiske valg, men personlige valg.

Kampagnen, der skal sætte fornyet fokus på det ikoniske brand, er bygget op om fem centrale tilvalg.

Vælg venskab, Vælg kærlighed, Vælg at hjælpe andre, Vælg din egen stil og Vælg din favorit.

’Det er fem enkle men betydningsfulde valg i livet og hverdagen. Vi ønsker at signalere, at vi alle, er med til at sætte agendaen for vores eget, vores venners og families liv. Og at vi alle kan være med til at tilvælge lidt hverdagslykke, siger Market Activation Manager, Coca-Cola Danmark, Cecilia Ege Sannig og henviser til, at alle fem valg kan opleves i hele Danmark, men på Kongens Nytorv har de aktive tilvalg slået ring om hele pladsen. Et spektakulært syn.

Kampagnen startes samtidig op med en stærk TV- og biografkampagne, hvor der i morgen 12. maj vises en særlig 60 sekunder lang version af filmen ’ What Are You Waiting For’.
Filmen kan ses her:

Ellers markeres kampagnen med

• 2.700 abribus/adshels de næste 2 uger – og knap 5000 i hele kampagneperioden
  • 12. maj ser metroXpress særligt Happy ud og opfordrer danskerne til at smile
  • På Amagertorv vises ’What Are you Waiting For’- filmen på en 24 m2 storskærm.

Selvfølgelig kommer der også fokus på valg og tilvalg på sociale medier.

Det er Isobar (Dentsu) og Carat, der har stået for kampagne-eksekveringen, der i morgen suppleres med events i Hovedstaden udviklet af Essencius.

Fakta brandstrategi:

Den enstrengede brandstrategi indebærer, at:

• Al markedsføring, merchandise og sponsorering af Coca-Cola i Danmark vil få en fælles identitet
  • Alle emballager får samme unikke Coca-Cola brand stil, uanset om der er tale om brands med eller uden kalorier eller smagsvarianter med kirsebær eller vanilje.
  • Alle varianter af Coca-Cola vil fremhæve de individuelle karakteristika og forskelle ved hjælp af unikt design og klare ingrediensbeskrivelser.

Med den nye enstrengede brandstrategi bliver valg og muligheder kernen i al markedsføring, der på den måde letter den enkeltes forbrugsvalg.

For yderligere information:
Market Activation Manager Cecilia Ege Sannig, Coca-Cola Danmark, tlf.: 28 44 29 38

PAC Director Mikael Bonde Nielsen, Coca-Cola Danmark, tlf.: 51 58 58 13