1. 1886-1940: En Coca-Cola for 5 cent
Fra starten mente de første ledere i Coca-Cola, at deres produkt skulle have en overkommelig pris og være tilgængelig overalt. For at opnå dette, valgte Coca-Cola at holde prisen til 5 cent (amerikanske dollar) i mere end 50 år. Til trods for to verdenskrige og den meget kraftige lavkonjunktur i USA i begyndelsen af 30’erne, holdt Coca-Cola fast i beslutningen om, at en overkommelig pris ville øge antallet af forbrugere, der ville prøve produktet og dernæst øge anerkendelsen af det. Som forventet, steg efterspørgslen af produktet og flere tapperier øgede deres indkøb af sirup hos Coca-Cola for at producere mere.

2. 1894: Smagsprøve kuponer
Selvom Coca-Cola var vellidt lokalt, var produktet ukendt for mange forbrugere uden for det sydøstlige USA. Derfor valgte Asa Griggs Candler, der købte opskriften på Coca-Cola fra dets opfinder Dr. John Pemberton i 1888, at dele gratis smagsprøvekuponer ud til alle, der kunne være interesserede i at prøve produktet. Fra 1894 – 1913 blev mere en 8.5 millioner kuponer indløst for en gratis Coca-Cola. På det tidspunkt havde 1 ud af 9 amerikanere prøvet en Coca-Cola.

3. 1899: Coca-Cola bliver sat i system
I takt med at industrien inden for drikkevarer voksede og blev stærkt konkurrencepræget, valgte Candler i sidste del af 1800-tallet at fokusere på udvidelse af distribution. Ved at udvide rettighederne til tapning af Coca-Cola, håbede Candler på at skabe en efterspørgsel efter Coca-Cola produktet i hele USA. I 1899 solgte Candler tapningsrettigheder til Coca-Cola for 1 dollar til ’Chattanooga, Tenn. advokater’ Benjamin F. Thomas og Joseph B. Whitehead. Det er hvad der i dag er kendt som Coca-Cola Systemet. Coca-Cola Systemet dannede et franchise partnerskab mellem The Coca-Cola Company og mere end 250 tapperier verden over, hvilket var langt over Candler’s forventninger.

4. 1915: Lancering af den ikoniske konturflaske
Lige efter lanceringen af den ikoniske konturflaske, oplevede Coca-Cola et stort antal efterligninger, der imiterede flasken. Coca-Cola udfordrede derfor glas-producenter til at designe en unik flaske, der kunne genkendes, selv når den blev tabt og gik i stykker, og dermed være helt særskilt fra andre flasker på markedet. I 1915 designede ’Root Glass Company’ den ikoniske flaske, der adskilte Coca-Cola fra dets konkurrenter. Selv efter 100 år af lanceringen, er flasken stadig et genkendeligt ikon verden over.

5. 1960-1990: Nye produkter udvider porteføljen
Købet af ’Minute Maid Corporation’ i 1960 markerede Coca-Cola’s første satsning på et produkt uden for kulsyreholdig væske kategorien. Minute Maid stod på dette tidspunkt for en tredjedel af salget i juice kategorien i USA og var detil anerkendt som et kvalitetsprodukt. Investeringen var et vigtigt skridt i at diversificere og udvide Coca-Cola’s portefølje. I årene efter introducerede Coca-Cola: Sprite, TaB (deres første læskedrik med lavt kalorieindhold) og Diet Coke (Diet Coke blev lanceret i 1982 og blev hurtigt USAs favorit inden for sukkerfri læskedrikke). Siden da har Coca-Cola udvidet deres portefølje og tilbyder nu mere en 3.800 produkter i forskellige kategorier.

I dag udfordrer forbrugere stadig Coca-Cola med efterspørgsel på nye og spændende drikkevarer rundt omkring i verden, og Coca-Cola udforsker fortsat nye kategorier for at imødekomme deres efterspørgsel.