Nu kan alle med et ungt og humoristisk sind tune ind på den nye YouTube-kanal CokeTV, som Coca-Cola står bag. Værterne er tre af Danmarks helt store YouTubere – Gex, Anna Briand og Max Marius – som hver torsdag vil tage os med på eventyr i og uden for det specialbyggede CokeTV-studie i København.  

Vi har alle drømme. Der er ting, vi skal nå, steder, vi skal besøge, mennesker, vi skal møde, og oplevelser, vi skal have, før det er for sent. Én ting er dog at drømme om alle de skøre, skæve, sjove og seriøse ting, vi gerne vil nå, men noget helt andet er at føre dem ud i livet.

Nu er hjælpen kun et klik væk: Tre af landets mest aktuelle YouTube-stjerner Gex, Anna Briand og Max Marius er værter på Coca-Colas nye YouTube-kanal for teens, CokeTV, hvor fokus netop bliver at opfordre hinanden til at føre vores drømme ud i livet.

Bucket-liste skal gøre drømme til virkelighed

Hver episode starter med, at værterne trækker en oplevelse fra studiets ’bucket’, hvori der også vil være en udfordring af sjov eller opsigtvækkende karakter som fx kunstigt frit fald. Med udgangspunkt i seernes bucket-liste, som er en betegnelse for en liste med mål og drømme, man gerne vil nå at opleve i sit liv, vil værterne sammen med Coca-Cola tage udfordringerne op, lyder det fra Coca-Cola Danmark:

”Hele konceptet er sat op efter ideen om at række ud til de unge, være i dialog med dem og inspirere dem til at føre deres idéer og drømme ud i livet. Vi arbejder ud fra en idé om, at drømme er sjovest, når de bliver til virkelighed – når de spreder smil, glæde og lykke. Vi vil faktisk påstå, at verden bliver et lidt bedre sted, når du får sat kryds på dit livs To Do-liste,” fortæller Peter Hædersdal, Senior Brand Manager fra Coca-Cola Danmark.

Bygger på stor succes fra Tyskland

Den danske udgave af CokeTV bygger på den store succes fra Tyskland, hvor CokeTV fik sin debut i 2014. Bare to år efter lanceringen havde kanalen 268.000 følgere og 29 millioner visninger, hvilket har gjort den til én af de mest populære kommercielle YouTube-kanaler. Siden er CokeTV også kommet til Storbritannien, Irland, Frankrig og Spanien.

YouTuberne ser frem til lancering

Gex, også kendt som Phillip Madsen, har over 200.000 følgere på sin personlige YouTube-kanal, og han glæder sig over, at danskerne nu også kan få en bid af CokeTV-kagen – et koncept, som allerede kører i andre europæiske lande:

”Det er megafedt, at vi får lov til at dele alle de her crazy oplevelser sammen med vores følgere, som også har mulighed for at være med til at bestemme, hvilke spørgsmål og udfordringer vi skal igennem. Vi håber, at vi sammen med Coca-Cola kan inspirere unge til at føre deres ideer og drømme ud i livet,” fortæller han.

Hos Coca-Cola Danmark glæder man sig over at kunne nå de unge i øjenhøjde med deres ’egen’ kanal:

”Vi er meget glade for, at vi nu kan lancere CokeTV i Danmark og dermed styrke vores relation til de unge her i landet. Indholdet på CokeTV afspejler den unge YouTube-generations interesser, samtidig med at de dedikerede værter også er målgruppens idoler. Et af konceptets store styrker er også, at indholdet er lokalt produceret, hvilket gør, at vi kan tage fat på nogle af de begivenheder og problemstillinger, som danske unge møder i deres dagligdag,” fortæller Peter Hædersdal, Senior Brand Manager fra Coca-Cola Danmark.


Sådan bliver du en del af CokeTV

Du kan følge Gex, Anna Briand og Max Marius fra CokeTV-studiet hver torsdag eftermiddag på Coca-Colas YouTube-kanal.

Følg også Coca-ColaFacebook for mere information om CokeTV, hvor du kan blive klogere på, hvordan du selv har mulighed for at besøge værterne i studiet eller komme med dit bud på, hvad der skal med på bucket-listen.