Et helt nyt design. Ny flaske. Og nyt logo. Coca-Cola Danmark er klar med en historisk udskiftning på de danske Fanta-hylder, hvor alle de velkendte Fanta-varianter har fået et nyt udtryk med et sjovt spiraldesign. Men smagen er fortsat en klassiker.

Fanta har eksisteret i Danmark siden 1964 og er en favorit for mange danskere, som foretrækker den sprudlende smag. Fanta indeholder kun naturlige aromaer og har ingen kunstige farvestoffer. Og nu er den altså kommet i et helt nyt design, der afspejler den friske orange-sodavand og det legesyge brand.

Det nye logo er da også leget frem. Man har nemlig først klippet og skåret i papir for at få de helt rette linjer og den rigtige Fanta-energi med. Efterfølgende er logoet overført digitalt, og så er der endda gemt et lille smil, der reflekterer, at Fanta er sjov og glade dage. 

Det nye logo er komplimenteret af et helt nyt flaskedesign, som har taget næsten to år at udvikle. Den nye Fanta-flaske er nemlig ikke symmetrisk, som det ellers er standard for læskedrikke med kulsyre. Derfor har man måttet arbejde ekstra kreativt og målrettet på at skabe det twistede og dynamiske look.

Spiraldesignet er det første nye flaskedesign siden 2000.

Du kan finde den nye Fanta over hele landet i alle smagsvarianter: Fanta Orange, Fanta Orange zero, Fanta Exotic, Fanta Pineapple Citrus og Fanta Strawberry Kiwi.