Coca-Cola bliver integreret i spillet gennem en helt unik integration med det nye EA SPORTS™ FIFA 18, hvor man følger karrieren af det virtuelle fodboldfænomen Alex Hunter.

I “The Journey: Hunter Returns” skriver Alex Hunter under på en kontrakt om at være brand ambassadør for den nye Coca-Cola Zero Sugar og filmer dermed en reklamefilm for Coca-Cola. EA SPORTS FIFA er verdens mest populære fodbold videospil, med mere end 3.5 millioner daglige spillere i mere end 190 lande. Spillerne håndplukker deres hold, blandt stjerne ligahold. Spillets filmiske indslag, der debuterede sidste år med FIFA 17, viser nogle af de bedste fodboldspillers liv væk fra banen.

"Når du når toppen af fodboldsporten, handler det om mere end bare at sparke til bolden"

”Når du når toppen af fodboldsporten, handler det om mere end bare at sparke til bolden” siger Matthew Prior, den kreative direktør for EA SPORTS. ”Med vores ”rejse” funktion, der er integreret i spillet, giver vi fans et autentisk indblik i alle dele af spillet – fra arenaen, til agenternes verden, sponsorater og meget mere. Og med Coca-Colas allerede store rolle i fodboldverdenen, ledet af FIFA World Cup sponsoratet, giver dette partnerskab god mening”.

Matthew Prior fortæller at 75 % af de mere end 20 millioner spillere fra verden over, har prøvet den filmiske ”rejse” funktion, der giver et unikt twist til et standardspil og holder dermed spillerne i spillet længere. Spillerne kontrollerer fortællingen baseret på de beslutninger, Alex Hunter oplever igennem samtaler, interviews og meget mere. FIFA 18 inkluderer 200 totale minutter af fortællinger, og dermed en unik mulighed for Coca-Cola at tilslutte sig plottet.

”At være med i en del, der er mere end selve spillet på banen, gav os en fantastisk åbning” 

”At være med i en del, der er mere end selve spillet på banen, gav os en fantastisk åbning” siger Alban Dechelotte, Senior Underholdsningsmarketing Manager hos Coca-Cola. ”Coca-Colas rolle i fodbold er både før og efter kampen, så vi så en naturligt sammenkobling med FIFA 18”.

Partnerskabet bygger på Coca-Colas mangeårig forbindelse til fodboldsporten, gennem sponsoratet af FIFA World Cup og den hurtigt voksende verden af konkurrencepræget spil og selvfølgelig, eSport.

”FIFA fans, især de yngre fans, deler en 360-graders passion for fodbold – de går til fodbold, ser kampene og deltager i virtuelle spil. Derfor besluttede vi, at forbinde Coca-Cola med den rigtige og virtuelle verden af fodbold, gennem vores partnerskab med verdens største fodbold videospil” siger Alban Dechelotte.