Coca-Cola støtter gladere, sundere og mere aktive lokalsamfund i Sverige med et større program for an aktiv livsstil - Simma Sverige. Svømning er en sjov og nem måde at få motion på for mennesker i alle aldre og med alle niveauer af kondition.

Kampagnen er baseret på en digital platform, simmasverige.se, hvor svømmeentusiaster på alle niveauer kan finde alt, hvad de har brug for at forbedre deres svømmeevner. Hjemmesiden indeholder tips til de bedste svømmesteder, både inden- og udendørs, træningsskemaer, de seneste svømmenyheder og meget andet. Programmet søger også at nå folk på et græsrodsniveau, f.eks. ved at inspirere familier og give dem mulighed for at tage ud at svømme sammen.

Simma Sverige er et samarbejdsprojekt mellem Coca-Cola Sverige, Det Svenske Svømmeforbund (SSF) og lokale svømmeforeninger. Det overordnede mål for Simma Sverige er at øge interessen for svømning, både som en motionsform og en konkurrencesport. Senest i 2020 håber vi på at få 120.000 svenskere til at svømme oftere.