For at spice sommeren lidt op og sætte fokus på fælles ferieoplevelser har Coca-Cola sørget for, at man i år kan købe flasker med verdens mest populære rejsedestinationer trykt på. Blandt de udvalgte destinationer er syv fantastiske danske steder. De nye flasker blev leveret med droner, og hvert feriested stod den lokale købmand klar til at tage imod de flyvende flasker.

Fra Hawaii til Hornbæk    

Populære destinationer rundt om i verden har fundet vej til de nye labels. Men da intet er som den danske sommer, har man hos Coca-Cola også udvalgt syv danske lokationer, som har fået deres navn på sommerens flasker og dermed bliver en del af den store globale kampagne.

”Vi har så mange fantastiske feriedestinationer herhjemme, som fortjener at blive hyldet hen over sommeren, derfor har vi udvalgt disse danske steder. Fælles for destinationerne er, at de er blandt nogle af landets mest populære feriesteder,” lyder det fra Peter Hædersdal, Senior Brand Manager fra Coca-Cola Danmark.

De syv steder, som Coca-Cola hylder hele sommeren, er: Bornholm, Hornbæk, Marielyst, Svendborg, Blokhus, Klitmøller og Skagen.

De nye flasker med feriestederne på bygger videre på den succesfulde kampagne ’Share a Coke’ fra 2013, hvor de mest populære danske pige- og drengenavne kunne findes på emballagen. Igen i år er fokus på at dele et mindeværdigt øjeblik med én, man holder af, men nu med ferie som omdrejningspunkt.

De første flasker kom flyvende med droner 

Coca-Cola Danmark har valgt at gøre noget særligt ud af lanceringen af de nye sommerflasker. Derfor kom der hvert af de syv udvalgte steder en drone flyvende med den første levering forfriskende Coca-Colaer med feriestederne på, og den lokale købmand stod klar til personligt at tage imod.

Uddeler Martin Niemann fra SuperBrugsen i Skagen var én af de lokale, der tog imod med stor begejstring: ”Turister elsker alt, hvad der står Skagen på, så jeg synes, det er en kanon idé,” fortæller Martin Niemann.

Før de lokale droneleveringer landede en drone på Ofelia Plads i Indre København, hvor den afslørede, hvilke danske feriedestinationer der var udvalgt til at være en del af sommerens kampagne. Med sig havde dronen syv flasker - en med navnet på hvert af de udvalgte steder.

Flyv af sted til varmere himmelstrøg

I forbindelse med kampagnen har man i år mulighed for at vinde en sommerferie til sin drømmedestination, da der samtidig lanceres en konkurrence med de nye ’Share a Coke’-flasker. Man deltager i konkurrencen ved at finde en Coca-Cola med sin favoritdestination og scanne en særlig konkurrencekode.

De nye flasker med feriedestinationer på vil være at finde i de danske butikker og supermarkeder over hele landet fra juni 2017. Konkurrencen varer til og med 30. september.

Hvis du vil se, hvordan det gik til, da de første danske Coca-Colaer blev leveret, så se med her: