Uhyggelige illustrationer på etiketterne og koder til helt unikke Snapchat-linser og -filtre, der udsætter dine venner for gys og gru, er en del af den nye halloweenkampagne, som Fanta har rullet ud i Danmark.

Hvad er det første, du tænker på, når du hører ordet ”orange”? Svaret er selvfølgelig Fanta. Og lige herefter kommer halloween.

Allerede nu fejrer Fanta den festlige højtid halloween. Brandets succesfulde halloweenkampagne, som for andet år i træk kører i USA, er nemlig også blevet lanceret herhjemme, hvilket kommer Fanta fans i Danmark til gode.

Det betyder, at vi kan se uhyggelige dødningehoveder og vampyrer på udvalgte Fanta flasker i butikkerne. På de nye etiketter kan man også finde koder, som giver direkte adgang til unikke Fanta halloweenfiltre og -linser på Snapchat.

Verdensberømt kunstner bag uhyggelige illustrationer

Bag de nye etiketter med de sjove figurer er den verdensberømte kunstner Noma Bar, som for anden gang laver minimalistiske, legende og ikke mindst uhyggelige illustrationer til Fantas halloween-emballage.

I en begrænset periode vil man derfor kunne finde Noma Bars flotte halloween-illustrationer på flaskerne med Fanta Orange (0,5L) og Fanta Exotic (0,5L). Og netop idéen om at turde lege og have det sjovt, ligegyldigt hvor gammel du er, er noget, som passer godt ind i de halloween-univers, som Fanta har skabt:

"Halloween er blevet en stor tradition herhjemme – for både børn og voksne. Det er et af de tidspunkter på året, hvor både teenagere og voksne har en ubegrænset licens til at have det sjovt til fx udklædningsfester og gyseraftner. Netop dette element passer rigtig godt sammen med Fantas legende univers," siger Marie Ørsted, som er Brand Manager for Fanta i Danmark.

Lakserytteren hjælper dig på vej

Snapchat-filtrene og de nye linser vil være tilgængelige under hele kampagneperioden, som kører fra den 15. september til den 30. november. Der vil være rig mulighed for at lave sjov og skræmme dine venner, for der kommer nye filtre hver dag.

I forbindelse med at kampagnen kickstartes herhjemme, vil den kendte Snapchatter ”Lakserytteren” sprede budskabet om den nye Fanta halloweenkampagne via sin egen kanal.

”Hver af Lakserytterens Snapstories handler om en af de nye linser. Han viser på sin helt egen kreative måde, hvordan man kan bruge dem, og hvordan man på en sjov måde kan skræmme sine venner. Det gør han med en serie af gyserhistorier, som han læser op for sine følgere,” forklarer Marie Ørsted.

Man vil kunne følge historierne på Lakserytterens egen Snapchat på følgende datoer: den 13. oktober, den 22. oktober, den 26. oktober og den 31. oktober.

Kampagnen kører også Facebook, hvor man kan finde en animeret karrusel, der viser, hvordan man får adgang til de nye filtre og linser ved at scanne etiketten.