For at opnå og vedligeholde en sund vægt er det vigtigt at ramme balancen mellem de kalorier, du spiser og drikker (energi) i forhold til de kalorier du forbrænder gennem fysisk aktivitet (forbrændt energi). Som virksomhed arbejder vi på at hjælpe vores forbrugere til at styre begge sider af ligningen.

Vores mangeårige indsats for forbrugernes velbefindende er baseret på, at hver eneste drikkevare, vi leverer, er sikker og forfriskende.
Vi har en global forpligtelse til at hjælpe med at fremme vores forbrugeres velbefindende og hjælpe med at tackle nutidens problemer som fedme og en inaktiv livsstil.

Vi arbejder med at inspirere forbrugere til at stræbe efter et gladere og sundere liv gennem den mangfoldighed af produkter, vi tilbyder, vores gennemskuelige mærkningspraksis og de mange programmer med fysisk aktivitet, som vi støtter rundt omkring i verden.

1. Tilbyder drikkevarer med lavt eller intet kalorieindhold

Som verdens førende drikkevarevirksomhed er vi stolte af at kunne tilbyde mere end 3.500 drikkevarer, der passer til enhver livsstil eller anledning i mere end 200 lande. 19 af vores 20 største mærker har et alternativ med et reduceret, lavt eller intet kalorieindhold eller indeholder selv få eller ingen kalorier. Vi tilbyder aktuelt mere end 800 drikkevarer med reduceret, lavt eller intet kalorieindhold over hele verden - næsten 25 procent af vores globale portefølje.

Vi tæller mængden af kalorier, der nydes i vores drikkevarer i Europa. Det gennemsnitlige kalorieindhold i vores læskedrikke med brus faldt med i alt 10 % i Europa fra 2000 til 2010. 30 % af den solgte mængde i Europa af vores 140 mærker er alternativer med et lavt eller intet kalorieindhold. Vi forventer at reducere det gennemsnitlige kalorieindhold i vores læskedrikke med brus med yderligere 10 % senest i 2020.

2. Vi vil formidle gennemskuelig fødevareinformation på alle vores emballager

Vi har forpligtet os til at sørge for gennemskuelig fødevareinformation, herunder klar information omkring kalorieindhold i alle vores produkter, så forbrugere kan tage det valg, der passer til deres livsstil. Coca-Cola, der er førende inden for fødevaremærkning på forsiden af forpakningen, var den første drikkevarevirksomhed, der placerede kalorieinformation foran på næsten al vores emballage globalt i 2011.

3. Hjælp med at få folk i gang gennem støtte af programmer for fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet er vigtigt for sundhed og velvære, og regelmæssig motion vil hjælpe dig til at få et sundere og gladere liv. Samtidig viser statistikken foruroligende kendsgerninger i forhold til et stigende antal europæere, som ikke bevæger sig nok.
Vi forpligter os til at fremme en sund og aktiv livsstil ved at støtte fysisk aktivitet. Gennem vores vedvarende samarbejde med nationale organisationer vil vi fortsat styrke vores programmer til at understøtte en aktiv livsstil for at få unge mennesker, familier og lokalsamfund involveret.
I 2014 havde Coca-Cola 90 forskellige programmer for en aktiv livsstil i Europa, der aktiverede 3.5 millioner mennesker. Som virksomhed har vi forpligtet os til at gøre 10 millioner mennesker fysisk aktive senest i år 2020 gennem vores programmer.

På et internationalt plan har virksomheden støttet mere end 290 programmer, der understøtter fysisk aktivitet, i næsten 125 lande over hele verden. Vi arbejder på at sikre, at der er solide programmer til at understøtte fysisk aktivitet i alle de lande, hvor vi er tilstede.
Derudover skænkede The Coca-Cola Foundation 23 millioner dollars til at støtteprogrammer for fysisk aktivitet globalt i 2013. Du kan læse mere om de Nordiske programmer for en aktiv livsstil her.

4. Ansvarlig markedsføring

Hos The Coca-Cola Company, mener vi, at god markedsføring er ansvarlig markedsføring. Vi har altid taget vores ansvar alvorligt i forhold til at markedsføre vores produkter.
Vores markedsføring er altid baseret på vores politik for global, ansvarlig markedsføring. Sammen med resten af branchen i Europa og tillige lokalt har vi skrevet under på en række klare og målbare forpligtelser i branchen i forhold til at markedsføre vores produkter ansvarligt.
Når det kommer til at vælge, hvilke produkter børn skal indtage, mener vi, at forældre og plejepersonale bør være beslutningstagere. Derfor er det vores politik ikke at placere reklamer, der er direkte målrettet et publikum med mere end 35 % børn under 12. Dette indbefatter fjernsyn, radio, print og, hvor der forefindes data, internet og mobiltelefoner. Vi deltager ligeledes ikke i nogen kommercielle aktiviteter på skoler.