Coca‑Cola® Creations-platform kommer til Danmark og lancerer ny smag skabt af musikikonet Rosalía

Coca‑Cola løfter nu sløret for en ny global innovationsplatform i Danmark – et initiativ, der skal være med til at skubbe på ’zero sugar’-agendaen. Den nye Coca‑Cola® Creations lancering inkluderer en spritny single ”Lie Like You Love Me”, en bevægelsesa

Sangeren Rosalia står med en lilla/sort Coca-Cola Zero-dåse i Limited Edition foran et lilla lærred og Coca-Cola-logotekst i forgrunden

Coca‑Cola lancerer i dag sin til dato mest dristige limited-edition Coca‑Cola® Creations smag og resultatet af et helt unikt samarbejde med det musikalske powerhouse, Rosalía.

Tilbage i februar 2022 lancerede Coca‑Cola platformen Coca‑Cola® Creations som et pilotprojekt i udvalgte lande. Det blev startskuddet til et år med uventede og anderledes dråber til salg i begrænset oplag. De nye smagsvarianter og oplevelser begejstrede fans og blev en samtale-starter rundt omkring i verden. Fra den 10. februar 2023 rulles det kreative univers nu i store dele af verden.

Coca‑Cola® Movement er det første Coca‑Cola® Creations drop i 2023, der bringer musikkens universelle transformatoriske kræfter til live. Gennem samarbejde med Rosalía – en banebrydende kunstner, der nedbryder grænser mellem musikgenrer, industrier og identiteter – skubber drikkens unikke smag yderligere til grænserne. Når man smager den nye drik, vil den velkendte Coke-smag, man kender og elsker, udvikle sig på en ny og overraskende måde.

Ny sang, ny smag og kruseduller fra Rosalía

Den nye Coca‑Cola® Creations kommer i et smukt kontrastfyldt design, der skal illustrere Rosalías personlighed med levende farver og finurlige kruseduller, som Rosalía håndtegnede, mens hun prøvede Coca‑Cola® Movement for første gang.

"Som mangeårig Coca‑Cola-fan er jeg spændt på at være med til at skabe en smag, der viser min egen rejse på tværs af for eksempel musik og mode, i kombination med en ny sang, som jeg skrev særligt til denne lancering. Det er en ære at inspirere andre til at skubbe grænser og udforske nye sider af sig selv,” siger Grammy-vindende kunstner Rosalía.

For første gang for Coca‑Cola® Creations vil Coca‑Cola® Movement blive lanceret med en eksklusiv sang og Rosalías nyeste single, ”Lie Like You Love Me”, der udgives globalt af Columbia Records. Fans vil desuden som de første opleve en sang, hvor hele sektioner af teksten er på engelsk, alt imens de tages med på en rejse gennem forskellige musikgenrer fra pop til flamenco.

For yderligere at bringe produktet til live kan fans scanne en QR-kode på Coca‑Cola® Movement-dåsen eller -flasken og få adgang til den digitale Coca‑Cola® Creations Hub. Her kan fans få digitale oplevelser, som for eksempel adgang bag kulisserne til optagelsen af Rosalías single. I Coca‑Cola® Creations Hub kan man desuden tage en personlighedsquiz, hvor svarene bliver en del af din 3D-avatars personlighed i metaverset, eller man kan se en bevægelsesaktiveret film – selvfølgelig med Rosalía i hovedrollen.

Coca‑Cola® Movement er den sjette i rækken af succesfulde tidligere limited-edition fantasy-smage under Coca‑Cola® Creations-platformen, herunder Coca‑Cola® Starlight, Coca‑Cola® Byte, kunstneren Marshmellos Limited Edition Coca‑Cola®, Coca‑Cola® Dreamworld og Coca‑Cola® Soul Blast.

En lilla/sort Coca-Cola Zero-dåse i Limited Edition oven på et lilla/sort baggrundsbillede tegnede sommerfugle

Coca‑Cola® Movement vil være tilgængelig i Danmark fra 10. februar og findes i en 250 ml dåse og er sukkerfri.

Gennem resten af året vil Coca‑Cola afsløre endnu en limited-edition Coca‑Cola® Creations med innovative kendetegn og uventede samarbejder.

Om the Coca‑Cola Company

The Coca‑Cola Company (NYSE: KO) er en verdensomspændende læskedrikvirksomhed, der tilbyder et komplet drikkevaresortiment inkluderende over 500 brands i mere end 200 lande. Udover virksomhedens Coca‑Cola brand, tilbydes brands som AdeS, Ayataka, Costa, Dasani, Del Valle, Fanta, Georgia, Gold Peak, Honest, innocent, Minute Maid, Powerade, Simply, smartwater, Sprite, vitaminwater, Kildevæld, Fuzetea, Ramlösa og ZICO. Vi udvikler hele tiden vores portefølje ved at reducere indholdet af sukker i drikkevarerne samt at lancere nye innovative produkter. Vi arbejder også på hele tiden at reducere vores miljøpåvirkning ved at give vand tilbage til samfundet og recirkulere. Sammen med vores tapperier har vi mere end 700.000 ansatte, der hjælper lokale samfund i hele verden med at tilføre økonomiske muligheder. Du kan læse mere på www.coca-colacompany.com og www.coca-cola.com/dk/da samt følge os på Twitter, Instagram, Facebook og LinkedIn. De danske sociale medier kan følges her: Instagram, Facebook og YouTube.