COCA-COLA™ ZERO SUGAR HINDBÆR RAMMER DANMARK

Coca-Cola fans kan se frem til en ny smag, når Coca-Cola Zero Sugar med et pift af hindbær kommer til butikker over hele Danmark.

3. januar 2019: Nu kan fans af Coca-Cola nyde en helt ny smagsvariant. Coca-Cola Zero Sugar Hindbær har nemlig ramt de danske butikker fra årsskiftet. Det er første gang, at Coca-Cola Zero Sugar lanceres med hindbærsmag i Danmark, hvor den kommer i 0,5 l- og 1,5 l flasker.

”Mange forbrugere har efterspurgt nye smagsvarianter, og Coca-Cola Zero Sugar Hindbær er en ny, frisk smag, som har testet rigtig godt, og som vi har fået fantastisk respons på i andre markeder. Netop Coca-Cola Zero Hindbær har længe været et ønske fra vores fans, forbrugere og kunder. De har ønsket en ny og anderledes smagsoplevelse, der samtidig lægger sig tæt op ad den fantastiske og velkendte smag af Coca-Cola,” siger Peter Hædersdal, Senior Brand Manager i Coca-Cola

Coca-Cola Zero Hindbær kommer i en ny, helt rød emballage, der fra årsskiftet kendetegner alle varianter af Coca-Cola – Original Taste, Zero Sugar og Light – hvad enten det er med eller uden sukker. En sort stribe indikerer Zero Sugar, mens en lyserød stribe på mærkaten og et lyserødt låg indikerer den nye hindbærsmag.

Den nye smagsvariant er en del af målsætningen for Coca-Cola om at tilbyde forbrugerne nye, spændende smagsvarianter og samtidig øge andelen af produkter, der sælges med lavt sukkerindhold eller helt uden sukker.

Coca-Cola Zero Sugar Hindbær blev lanceret i butikkerne 1. januar 2019.

For yderligere information kontakt venligst:

Peter Hædersdal, Senior Brand Manager, Coca-Cola Danmark, telefon: 5158 5816

Jes Randrup Nielsen, kommunikationschef, Coca-Cola Danmark, telefon: 4219 0535, e-mail: jrandrupnielsen@coca-cola.com

Kenneth Lykke Rønholt, kommunikationskonsulent, Essencius, telefon: 2091 8612, e-mail: klr@essencius.dk

Fakta: The Coca-Cola Company

The Coca-Cola Company (NYSE: KO) er et drikkevareselskab, der markedsfører flere end 500 brands i over 200 lande og territorier. Ud over Coca-Cola inkluderer porteføljen nogle af verdens mest værdifulde drikkevarebrands som Fanta, Sprite, Fuze Tea, Honest Tea, innocent smoothies og juice samt Powerade. Vi udvikler hele tiden vores portefølje med alt fra sukkerreducerende tiltag i vores drikkevarer til udvikling af nye produkter til markedet. Vi arbejder målrettet på at reducere vores miljøbelastning ved at beskytte og genskabe vandressourcer og fremme genbrug. Sammen med vores tapperier har vi over 700.000 ansatte, der arbejder for at skabe økonomiske muligheder i lokalsamfund over hele verden. Læs mere på www.coca-cola.dk.