Din Coca-Cola bliver fra årsskiftet præsenteret i et nyt design, der understreger den populære smag af Coca-Cola. Du skal bare vælge, om du vil have den med eller uden sukker.

12. december 2018: Fra årsskiftet vil Coca-Cola Zero Sugar skifte den velkendte sorte farve på emballagen ud med den ikoniske røde Coca-Cola farve – med en sort stribe på toppen. Skiftet skyldes et ønske om at tilbyde forbrugerne en mere ensartet produktportefølje, så forbrugerne blot skal vælge, om deres Coca-Cola skal være med eller uden sukker.

Coca-Cola Zero Sugar vil desuden kunne kendes på et sort låg, der skal hjælpe forbrugerne med at vælge mellem den klassiske og den sukkerfri variant. Samtidig vil også Coca-Cola Light skifte fra den nuværende sølvfarve på dåsen eller mærkatet til en helt rød dåse eller mærkat med en grå stribe i toppen.

Ændringen er en del af målsætningen for Coca-Cola om at tilbyde forbrugeren flere sukkerfrie valg og øge andelen af produkter, der sælges med lavt sukkerindhold eller helt uden sukker.

Den ikoniske og verdenskendte røde farve for Coca-Cola har været en del af markedsføringen siden 1890 og den traditionelle Coca-Cola Classic vil fremover blive markedsført som Coca-Cola Original Taste for at fremhæve, at der er tale om den originale opskrift fra 1886, der ikke vil blive ændret.

”De seneste ændringer er mere end bare en ny emballage. Det er vores løfte til forbrugerne om, at de kan nyde den velkendte smag af Coca-Cola fra en rød dåse eller flaske, uanset om det er med eller uden sukker,” siger Peter Hædersdal, Senior Brand Manager i Coca-Cola.

Coca-Cola Original Taste og Coca-Cola Zero Sugar i den nye, røde emballage kan findes i butikkerne fra 1. januar 2019.

Fakta: Coca-Cola og den røde farve

1890 – Jacob’s Pharmacy i Atlanta bruger for første gang den røde farve og gør Coca-Cola logoet rødt.

1898Coca-Cola maler sine tønder med sirup røde – en nem made at skelne dem fra tønder med alkohol.

1928 – Chefen for Coca-Cola, Robert Woodruff, bruger sine erfaringer fra White Motor Company og udnytter potentialet i markedsføringen ved at standardisere den særlige røde farve for Coca-Cola.

1931 Coca-Cola julemanden skabes af den svensk-amerikanske designer, Haddon Sundblom, der maler julemanden i en frakke farvet rød som Coca-Cola (i stedet for grøn).

1969 – Coca-Cola indfører et nyt look med den dynamiske bølge under logoet.

00’erne Coca-Cola beslutter at gøre “Coke Red” til en gennemgående farve i markedsføringen.

Fakta: The Coca-Cola Company

The Coca-Cola Company (NYSE: KO) er et drikkevareselskab, der markedsfører flere end 500 brands i over 200 lande og territorier. Ud over Coca-Cola inkluderer porteføljen nogle af verdens mest værdifulde drikkevarebrands som Fanta, Sprite, Fuze Tea, Honest Tea, innocent smoothies og juice samt Powerade. Vi udvikler hele tiden vores portefølje med alt fra sukkerreducerende tiltag i vores drikkevarer til udvikling af nye produkter til markedet. Vi arbejder målrettet på at reducere vores miljøbelastning ved at beskytte og genskabe vandressourcer og fremme genbrug. Sammen med vores tapperier har vi over 700.000 ansatte, der arbejder for at skabe økonomiske muligheder i lokalsamfund over hele verden. Læs mere på www.coca-cola.dk.