LOS ANGELES: ”Jeg får altid sommerfugle i maven, når jeg frigiver en ny sang” siger Jason Derulo bag mixerpulten i sit hjemmestudie. ”Men denne sang føles anderledes,” fortsætter han. ”Det føles som det helt perfekte tidspunkt for en sang, som denne.”

Den multiplatinsælgende popstjerne refererer til sangen ’Colors’, som han skrev og indspillede som temasang for Coca-Cola i relation til 2018 FIFA World Cup. Warner Bros. Records udgiver singlen fredag d. 16 marts i månederne op til sommerens store fodboldbrag.

Coca-Cola har indgået samarbejdet med Jason Derulo for at skabe en sang, der afspejler værdier som optimisme og inklusion, og som fejrer spændingen ved FIFA World Cup og turneringens evne til at bringe folk sammen.

”Vi ønskede at samarbejde med en af verdens, i sandhed, globale kunstnere, for at skabe en sang som repræsenterer alt det, som vores brand står for,” siger Brad Ross, direktør for Global Sports Marketing hos Coca-Cola. ”Og det lykkedes for Jason.”


Temasangen opfordrer fans over hele verden til at være stolt af deres ’farve’ – et koncept der strækker sig ud over landets flag og holdtrøjer.

”Sangen har et dybere budskab end som så” siger Ross. ”Den handler om at fejre og være stolt af alt, du repræsenterer, uanset hvor du kommer fra. Det er et stærkt og universelt budskab, som virkelig bringer vores kampagne til live”.

Derulo så invitationen fra Coca-Cola som en mulighed for at indspille en sang, som ville forene forskellige kulturer. ”Sangen skrev stort set sig selv”, siger Derulo. ”’Colors’ handler om vindere, men den handler også om verdens tilstand. Den handler om VM, men også verden som helhed, hvor vi alle forsøger at klare os godt”.

’Colors’ er et musikalsk samlingspunkt for forskellige kulturer. ”Når man skal udvikle en temasang i forbindelse med FIFA World Cup, vil man gerne skabe en international lyd, som fans fra hele verden kan have glæde af”, forklarer Derulo. ”Denne sang har en ø-stemning. Den har afrikanske rytmer, og guitaren giver den en latino-lyd”. Jeg blandede alle disse ting sammen og tilføjede en stadionstemning, så alle kan føle, at det er deres lyd”.

Derulo samarbejder desuden med en bred vifte af internationale kunstnere – fra Schweiz til Saudi Arabien til Sydafrika – om at lave en serie lokale remix’ af ’Colors’, som bliver udgivet i de kommende måneder. Ross siger, at han håber sangen, og Derulos internationale appel, vil sikre at kampagen bygger bro til en bred vifte af forbrugere – også selvom de ikke er hardcore fodboldfans.

Musik har været en integreret del af markedsføringen for Coca-Cola i forbindelse med de seneste to FIFA World Cup. Brandet samarbejdede med K’Naan i 2010 og med David Correy i 2014.