Vi er faktisk mere ærlige, end man måske lige går og tror – også når forfriskende drikke fra Honest kan tages fra ubemandede boder, afslører socialt eksperiment.

Hvis der stod en helt ubemandet bod fyldt med de populære og bæredygtige isteer og lemonader fra Honest – ville du så stikke flasken i lommen gratis eller betale for den?

Og selvom de fleste nok gerne ville sige, at de gør det sidste, hvad er så egentlig sandheden om danskerne?

I et socialt eksperiment med den splinternye, økologiske og bæredygtige Honest tog brandet en måling på, hvor meget man egentlig kan stole på os, når ingen kigger.

De fire smagsvarianter blevet sat op i en ubemandet bod tre steder i landet, og svaret var soleklart: Vi er virkelig ærlige i Danmark!

Jyderne løber med sejren

10 kroner kostede en Honest på dagen, og der var sat hyggelige boder op i både Aarhus, Odense og København.

Og det var jyderne, der kunne prale af at være de mest ærlige og tillidsfulde, for hele 95 % af aarhusianerne kastede en mønt i skålen ved boden i Botanisk Have og på Bispetorvet.

Fynboerne i Odense fulgte dog lige efter, og her var det 89 % af forsøgspersonerne, der betalte for deres Honest med lemonade eller te.

Københavnerne måtte indfinde sig med sidstepladsen, men resultatet var alligevel flot: 80 % betalte for deres drik.

Det glæder Janne Sørensen, der er New Growth Manager for Coca-Cola Danmark, som markedsfører Honest i Danmark.

”Det er sjovt at observere danskernes adfærd, og jeg kan kun glæde mig over, at så mange danskere er ærlige og til at stole på – og at tilfældet er det samme i hele landet. Det bekræfter, at vi i Danmark har en stærk tillidskultur,” siger hun.

Om Honest

Honest er forfriskende iste eller limonade, som er lavet af økologiske råvarer, der er produceret efter bæredygtige principper.

Det betyder, at te-plantagerne er certificeret, og alle ingredienser følger EU’s økologiske certificering.

De fire smagsvarianter er citronlemonade, pink lemonade, fersken/rosmarin te og hindbær/basilikum te.