Emballage til mad- og drikkevarer er en vigtig del af det moderne liv, men kasserede emballager er til stor skade for strande, farvande og den verden, vi lever i. Coca-Cola går forrest for sin industri med en ambitiøs målsætning om, at indsamle og genbruge emballager svarende til den mængde flasker og dåser vi sælger på verdensplan inden 2030.
Stigende affaldsmængder på gader, strande og i verdenshavene er et tiltagende problem i verden. En stor del af affaldet består af brugte emballager fra mad- og drikkevarer, og
"Her hos The
Vores globale ambition
The
”Forbrugere verden over bekymrer sig for vores planet. De ønsker og forventer, at virksomheder som vores går i front og muliggør en verden uden overflødigt affald”, siger James Quincey, administrerende direktør for The
Coca-Cola har et ansvar for at hjælpe folk til at forstå, hvordan de hver især kan bidrage til at hjælpe vores planet. Ved hjælp af
The
”Plastik, glas og aluminium bør genbruges to eller tre gange – Vi vil hjælpe med at sprede budskabet! ” – James Quincey
The
Vi ved godt, at der er lang vej igen – at reducerer affald og fremme genbrug af emballager er et af vores vigtigste mål og ansvar. Men selvom vi har lang vej igen, er vi fast besluttet på at gøre vores til at finde løsninger, som beskytter verden og gør den til et dejligt sted for fremtidige generationer.
I de nordiske lande er Læs mere om vores ’World Without Waste’ tiltag her.FAKTABOKS
Mere på Journey
-
En milepæl for vandet:
Coca-Cola er den første Fortune 500-virksomhed, der giver lige så meget vand tilbage til naturen, som virksomheden forbruger globalt - Coca-Cola skaber app, som hjælper kvinder til økonomisk selvstændighed
- Julelastbilen indsamlede over 400.000 til Mødrehjælpen
- 3 millioner tons plastik
- Kilden til glæde er at hjælpe andre
COCA-COLA ON SOCIAL