En banebrydende, bæredygtig kollektion af limited edition-tøj er landet i Danmark. Coca-Cola er gået sammen med Diesel om at skabe mode ud af genbrugsmateriale – bl.a. plastikflasker.

I work wear-inspireret stil har Diesel designet en enestående kollektion lavet med genbrugsmateriale, bl.a. genbrugsflasker fra Coca-Cola.

Vi har slået os sammen med modegiganten for at revolutionere den måde, vi tænker mode, tekstil og genbrug ved at skabe sytråde ud af plast, som de producerer jeans, trøjer, huer og badetøj ud af.

Og det er uden at gå på kompromis med kvalitet eller æstetik.

Alle items fås med det fælles #CocaColaxDiesel -logo, og kollektionen er nu også mulig for danskerne at få fingrene i.

Du kan se og købe hele kollektionen her i oktober 2019.

Dog kan du kun få adgang til den udvalgte kollektion, hvis du finder og scanner en velkendt, grøn genbrugs-trekant - herefter vil du blive henvist til en hemmelig side med alle bæredygtige items.

Det er ikke kun plasten, der er bæredygtig

Det er plasttyperne PES og PET, som genanvendes som tekstiler i kollektionen - de typer, som flest plastikflasker er produceret af.

Men det er ikke kun plasten, der er bæredygtig. Der er anvendt genanvendeligt bomuld i flere af trøjerne, og så er de trykte logoer på alle items helt uden PVC.

Desuden er tøjet indfarvet efter en speciel teknik, der minimerer mængden af vand med 50 procent sammenlignet med almindelige farve-teknikker.

Ens værdisæt og lyst til forandring

Coca-Cola og Diesel deler utrolig mange af de samme værdier, og begge virksomheder har lyst til at forandre og være med til at skabe en bedre verden.

Diesel bidrager med sin modige tilgang til mode, der udfordrer sit publikum til at tænke ud af boksen og udtrykke sig. Coca-Cola tager sit inkluderende, glædesskabende værdisæt ind i samarbejdet med et ønske om at retænke produktion og skabe innovative løsninger.

Det falder os også naturligt, da Coca-Cola altid leder efter måder, hvorpå vi kan udfordre vores forretning og skabe flere bæredygtige, miljørigtige løsninger, som vores forbrugere kan vælge samt nyde godt af.