Midt i et iskoldt og snedækket København gav Coca-Cola ZERO SUGAR danskerne mulighed for at prøve noget nyt og udleve deres drømme på en kæmpe klatrevæg, formet som den ikoniske Coca-Cola flaske.

Her kunne man ved at klatre op til toppen og aflevere sit personlige ’bucket list’-ønske deltage i konkurrencen om at få netop det ønske opfyldt.

”Vi vil gerne give danskerne mulighed for at gøre noget, de ikke har prøvet før. Det kan være alt fra at smage en sukkerfri sodavand som Coca-Cola ZERO SUGAR til at bestige Mount Everest. Vi ved, at bjergbestigning og klatring er noget, som rigtig mange danskere drømmer om, men ikke har fået prøvet. Derfor gav vi dem chancen med klatrevæggen, hvor man tilmed også kunne deltage i vores konkurrence om at få et andet stort ønske opfyldt, hvis man nåede helt til toppen,” fortæller Peter Hædersdal, Senior Brand Manager hos Coca-Cola Danmark.

Se de seje danskere udfordre sig selv og hinanden på klatrevæggen her:


Iskolde danskere griber chancen

Idéen med klatrevæggen midt i København var at opfordre danskerne til at gribe chancen, prøve noget nyt og udleve deres drømme.

”Det er aldrig for sent at udleve sine drømme, men man skal gribe chancen, og det beviste danskerne på klatrevæggen, synes jeg. Det var fantastisk at se, hvordan de bare var iskolde og trodsede både sne, kulde og blæst for at presse sig selv og bestige klatrevæggen,” siger Peter Hædersdal og tilføjer:

”Vi valgte at opsætte klatrevæggen midt i byen for at give flest mulige danskere chancen for at prøve. Samtidig var det vigtigt for os, at vi med aktiviteten bruger byrummet til at skabe gode oplevelser.”

Det er ikke første gang, at Coca-Cola bruger byrummet midt i København til at skabe særlige oplevelser, der ikke er set magen til i Danmark. Tilbage i oktober 2016 blev Coca-Cola ZERO SUGAR lanceret under Kulturnatten i København, hvor Coca-Cola omdannede Axelborg til en spektakulær sodavandsfabrik sammen med verdens bedste 3D-kunstnere. Se, hvordan det gik til her.