I 1985 skabte en ung, relativt ukendt modedesigner ved navn Tommy Hilfiger den første Coca-Cola Clothes kollektion. Linjen blev kendt på de trendsættende, langærmede Coca-Cola rugbytrøjer og blev et øjeblikkeligt hit for millioner af mennesker over hele kloden. Og det blev startskuddet på kickstart den banebrydende designer's karriere.

Her 30 år senere genforenes Hilfiger og Coca-Cola med en genudgivelse af linjen - med et moderne look, der blander mode og popkultur for en ny generation af unge.

Med TOMMY JEANS Coca-Cola capsule kollektionen til mænd og kvinder genudgives dele af 80'ernes samling med et moderne snit og et nyt logo, der kombinerer TOMMY JEANS og Coca-Cola varemærkerne. Udover et nyt take på den klassiske rugbytrøje, har den farverige linje også sweatshirts, t-shirts, shorts og sportsjakker.

"Coca-Cola-kollektionen, som vi lancerede i 80'erne, var fed, lys og genkendelig," siger Avery Baker, chief brand officer, Tommy Hilfiger Global. "Denne genudgave bygger på originalerne og fejrer den optimistiske og ungdommelige ånd i hjertet af begge mærker, samtidig med at man tilføjer et moderne street-style twist til næste generation."

Kollektionen, som TOMMY JEANS støtter med en fuld reklamekampagne, er tilgængelig i TOMMY JEANS butikker over hele verden, deriblandt i Danmark. Se mere på tommy.com [active link www.tommy.com].

"Det er rigtig sjovt at arbejde sammen med Coca-Cola igen," fortæller Tommy Hilfiger. "Fordi det er en del af popkulturen, giver det meget mening, og jeg syntes, at et samarbejde med et stort, ikonisk amerikansk mærke ville være episk."


Becky Anderson, senior licensansvarlig, Coca-Cola North America, fortæller, at samarbejdet, der var et år undervejs, giver mulighed for at vise de to brands universelle tiltrækningskraft og bånd til populærkulturen. Samlingen var bevidst designet til at være både alsidig og samtidig rar at have på.

"Disse stykker kan klædes op eller klædes ned og er perfekte til forår og sommersæson," sagde hun.